Dziś mamy 21 lipca 2024, niedziela, imieniny obchodzą:

30 czerwca 2024

Nowa sala terapeutyczna. Uroczyste otwarcie

fot. Zespół Szkół Specjalnych w Szubinie

fot. Zespół Szkół Specjalnych w Szubinie

Chcielibyśmy podzielić się z Państwem radosną nowiną#. Pod koniec roku szkolnego miało miejsce oficjalne otwarcie nowej sali terapeutycznej w naszej szkole.

Sala Doświadczania Świata sfinansowana została z budżetu Starostwa Powiatowego w Nakle nad Notecią na potrzeby rozwojowe naszych uczniów. Czerwona wstęga została przecięta przez Starostę nakielskiego pana Krzysztofa Błońskiego, członka zarządu powiatu pana Tomasz Miłowskiego i dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Szubinie pana Tomasza Lewandowskiego.

Drzwi zostały otwarte dla dzieci i rodziców w dniu Święta Szkoły 7 czerwca br. Zarówno dzieci, jak i rodzice byli pod dużym wrażeniem bogatego wyposażenia terapeutycznego i uroku podwodnego świata.

Tak wyposażona sala umożliwia dzieciom lepsze poznawanie i doświadczanie świata, ułatwia odbiór i interpretację bodźców pochodzących z otoczenia, a także zapewnia odprężenie, wyciszenie i wypoczynek. Osoby z niej korzystające na nowo postrzegają świat, bardziej spontanicznie i osobiście. Sala ta, to świat przeżyć, w którym dziecko czuje się dobrze, ma swobodę i możliwość wyboru bodźców oraz czas koncentrowania się na nich. Bodźce pozwalają na odpoczynek, połączony z biernym ich odbiorem. Sala ta ma również za zadanie zapewnić komfort psychofizyczny i bezpieczeństwo, wprowadzić w stan relaksacji, odprężenia i wyciszenia, zachęcić do nawiązywania kontaktu. Przebywanie w Sali Doświadczania Świata jest indywidualnie dostosowywane do potrzeb i możliwości dziecka, dlatego 100% uczniów naszej szkoły może być zaopiekowane taką formą terapii. W Sali Doświadczania Świata zmierzamy z jednej strony do aktywizacji uczestnika poprzez stymulację wielozmysłową, z drugiej zaś do osiągnięcia efektu relaksacji, wyciszenia, uspokojenia. Terapia w Sali Doświadczania Świata ogranicza zachowania agresywne lub autoagresywne, różnorodność oferowanych bodźców odciąga dzieci od zachowań niepożądanych, które na co dzień dezorganizują zajęcia i uniemożliwiają im prawidłowe funkcjonowanie. Dzieci nadpobudliwe wyciszają się i uspokajają, natomiast dzieci bierne i zahamowane wykazują większą aktywność, zainteresowanie oraz chęć poznawania i działania. Terapia ta umożliwia nawiązanie bezpośredniego kontaktu z dziećmi w spektrum autyzmu, poprawia samopoczucie, wzmacnia poczucie bezpieczeństwa, doskonali spostrzeganie oraz rozwija zainteresowania, wywołuje zadowolenie i ułatwia pokonywanie lęku.

Materiał: Sara Pawlicka / Zespół Szkół Specjalnych w Szubinie

Autorka nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 13 0

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Kontrola importowanego materiału siewnego. Co jest sprawdzane?

Materiał siewny roślin pochodzący z państw trzecich #może być sprowadzony i dopuszczony do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli został wyprodukowany i oceniony zgodnie z systemem inspekcji polowych Unii Europejskiej oraz spełnia wymagania zdrowia roślin. Równoważność systemu produkcji i oceny jest analizowana przez Komisję Europejską i stwierdzana we właściwym wspólnotowym akcie prawnym.

(czytaj więcej)
0

Ogórki kiszone na zdrowie. Jakie znaczenie mają dla naszego organizmu?

Sezon ogórkowy w pełni. To najlepszy czas na przygotowanie# kiszonek na zimę. Ogórki kiszone to nie tylko pyszny dodatek do posiłków, ale także prawdziwy superfoods - probiotyki dla jelit, witaminy i #minerały, niska kaloryczność i antyoksydanty.

(czytaj więcej)
0

Zamykanie kąpielisk z powodu sinic. Dlaczego są dla nas niebezpieczne?

Przyczyny występowania i zagrożenia wynikające z obecności #potencjalnie toksycznych cyjanobakterii (sinic) w wodzie.

(czytaj więcej)
0

Kontrola jakości mięsa, wędlin i serów. Zakwestionowano blisko 50 % towarów

Przeprowadzone przez IJHARS kontrole mięsa, wędlin i serów #sprzedawanych bez opakowania wykazały, że błędy najczęściej dotyczą oznakowania, zakwestionowano aż 46,6% towarów.

(czytaj więcej)