Rowerowo-biegowa Droga Krzyżowa. Forma duchowości dla aktywnych

fot. Marcin Jarzembowski/ Biuro Prasowe Diecezji Bydgoskiej
Ponad dwadzieścia i blisko sześćdziesiąt kilometró# – to dwa dystanse, jakie mogli wybrać dla siebie uczestnicy rowerowo-biegowej Drogi Krzyżowej. Trasa przebiegała głównie przez tereny leśne Puszczy Bydgoskiej.
To forma duchowości dla aktywnych, przekraczających siebie, poszukujących wyzwań i Boga, również poza murami Kościoła. To zmaganie z bólem, trudem drogi, jaka ma nie tylko wymiar fizyczny. Nade wszystko to próba zmierzenia się z prawdą o krzyżu i samym sobie.
Wydarzenie zorganizowane zostało między innymi przez Stowarzyszenie Klub Turystyki Rowerowej „Rowerowa Brzoza”, Zespół Szkół Katolickich – Pomnik Jana Pawła II w Bydgoszczy, a także Parafię Chrystusa Króla w Bydgoszczy. – Jest to zawsze niezwykle piękne przeżycie. Zwłaszcza, że nawiązuje do Pasji, w czasie, w którym bliżej nam do świąt Wielkiej Nocy, Zmartwychwstania Jezusa – mówił ks. Dariusz Wesołek.
Proboszcz parafii Chrystusa Króla na bydgoskim Błoniu, gdzie ustalono start, zaznaczył, że wydarzenie odbywa się nie przez przypadek na początku Wielkiego Tygodnia. – To przygotowanie nas do Triduum Paschalnego. Zatrzymujemy się czternaście razy, przeżywając to, co jest naszą codziennością, ale także przyszłością. Poszukujemy jej w Jezusie Ukrzyżowanym, ale i Zmartwychwstałym – dodał ks. Wesołek, który pokonał trasę rowerową.
Zanim wszyscy wyruszyli, uczestniczyli we Mszy św., której przewodniczył bp Krzysztof Włodarczyk. – Podejmujecie trud doświadczenia, ile kosztowało Chrystusa nasze odkupienie. Niewątpliwie to, co będziecie przeżywać, stanie się tajemnicą waszych serc. To nie tylko próba charakteru, ale samozaparcia i walki ze słabościami, czas modlitwy. Pośród utrudzenia jest jednak radość z pokonania samego siebie i głęboka wiara, że codziennie podejmowany wysiłek godziwego życia ma sens, jeśli przeżywany jest w jedności z Tym, który cały czas, krok w krok idzie z nami, czyli z Jezusem – powiedział ordynariusz. – Jest trudno, bo to jednak dystans półmaratonu, ale traktuję ten czas przede wszystkim jak osobistą modlitwę – podsumował Łukasz Wódkowski z Nakła nad Notecią.
Marcin Jarzembowski/ Biuro Prasowe Diecezji Bydgoskiej
Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.
Galeria



















Czytaj również
- Mieszkańcy zgromadzili się w świetlicy. Proboszcz poświęcił pokarmy
- Dom opieki dziennej dla seniorów. Kiedy rozpoczną się prace remontowe?
- Gmina zamierza dalej doceniać. Nagrody dla sportowców i ich trenerów
- Niska frekwencja na zebraniu. Tematów do dyskusji nie brakowało.
- Sierniki z szansą. Na nowoczesną oczyszczalnię ścieków
Wielka Niedziela. Radość ze zmartwychwstania Chrystusa

Niedziela Zmartwychwstania jest najważniejszym wydarzeniem w kalendarzu Kościoła katolickiego, gdyż stanowi o istocie chrześcijaństwa.
(czytaj więcej)Tradycja Pałuckich Palm Wielkanocnych. Symbol, który buduje wspólnotę

W regionie Pałuk, na pograniczu Wielkopolski i Kujaw, tradycja wykonywania# palm wielkanocnych nie jest tylko rytuałem związanym z Niedzielą Palmową. To żywe dziedzictwo, przekazywane z pokolenia na pokolenie, będące symbolem zakorzenienia w kulturze, duchowości i wspólnocie. W Kcyni ta tradycja żyje dzięki zaangażowaniu mieszkańców oraz pracy pasjonatów, takich jak Maria Kordyś – instruktorka Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki, która od ponad 35 lat czuwa nad jej kontynuacją.
(czytaj więcej)Wielkanocne smaki z KGW. Tradycja na talerzu

W Święta Wielkanocne#, w wielu domach w regionie zaczyna pachnieć babką drożdżową, żurkiem z białą kiełbasą i świeżo pieczonym mazurkiem. A jeśli ktoś szuka prawdziwych smaków i inspiracji na świąteczny stół, wystarczy zajrzeć do Kół Gospodyń Wiejskich – takich jak to w Starym Jarużynie. Przewodnicząca Koła, pani Stanisława Rygielska, z dumą opowiada o przygotowaniach i tradycjach, które od pokoleń towarzyszą tym wyjątkowym świętom.
(czytaj więcej)Śniadanie wielkanocne. Świętowanie pierwszego dnia Wielkiej Nocy

Domowe świętowanie dawniej, ale również i współcześnie#, zaczyna się od śniadania w gronie najbliższej rodziny. Jest ono wyrażeniem radości z powodu pustego grobu i Zmartwychwstania. Ta rytualna uczta jednoczy żywych i umarłych i ma wymiar ceremonialny.
(czytaj więcej)