Na każde pytanie wpłynęło 101 odpowiedzi. Jak wypadł nakielski urząd?
Urząd Miasta i Gminy Nakło w minionych tygodniach zaprosił mieszkańców do wzięcia #udziału w ankiecie. Obecnie zbieranie odpowiedzi zakończyło się. Jakie są wyniki?
Urząd Miasta i Gminy Nakło poprzez ankietę chciał uchwycić istotne problemy i słabe strony funkcjonowania, a także poznać potrzeby klientów. Badanie było elementem realizowanego przez miasto projektu w ramach programu „Rozwój instytucjonalny” ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014 - 2021 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021.
Ankieta składała się z 13 pytań. W związku z zakończeniem zbierania odpowiedzi, nakielski urząd przedstawił wyniki. Na każde z pytań udzielonych zostało 101 odpowiedzi. Większość odpowiadających to kobiety (57,4%). Największa grupa, która zdecydowała się wziąć udział w ankiecie to osoby w wieku 31-40 lat (29,7%) oraz 41-50 lat (24,8%). Chociaż nie brakowało i tych młodszych w wieku 26-30 lat (15,8%) oraz starszych od 61 do 70 lat (13,9%). Bardzo mały odsetek stanowią osoby powyżej 70 roku życia, natomiast najmłodsza grupa osób w wieku 18-25 lat to 8,9% wszystkich odpowiadających. Jeżeli chodzi natomiast o wykształcenie, najwięcej osób zaznaczyło odpowiedź: wyższe – aż 67,3%. Odpowiadający z wykształceniem średnim to 23,8% osób.
Jak powyższe osoby oceniły nakielski urząd? Zdania były podzielone. W kwestii oceny poziomu świadczenia usług urząd oceniono głównie średnio – 27,7% oraz raczej wysoko – 25,7%. Pozostałe odpowiedzi tj. bardzo wysoko, raczej nisko i bardzo nisko uzyskały podobne wyniki w granicach 13-18%. Podobne odpowiedzi padły na pytanie o ocenę dostępności i czytelności informacji o zasadach załatwiania spraw w urzędzie.
Okazało się, że mieszkańcy (którzy udzielili odpowiedzi na pytania) o tym, jak załatwiać sprawy w urzędzie najczęściej dowiadują się od znajomych (26,7%), od pracowników urzędu (23,8%) i z oficjalnej strony internetowej urzędu (22,8%). W jaki sposób klienci komunikują się z urzędem? Najczęściej udając się osobiście, by załatwić sprawę (69,3%), zdecydowanie rzadziej telefonicznie (14,9%) oraz listownie, mailowo i poprzez platformę ePUAP .
Okazuje się, że nie tak łatwo jest trafić ze swoją sprawą do właściwego urzędnika. Problemy napotyka 34,7% biorących udział w ankiecie osób.
Oceniano także elementy obsługi interesantów. Zdarzały się wszystkie możliwe odpowiedzi. Ostatecznie jednak „raczej dobrze” ocenione zostały warunki, w jakich obsługiwani są klienci, dostępność osób, z którymi trzeba się było kontaktować, fachowość tychże osób, szersze zaangażowanie pracowników, terminowość załatwienia sprawy oraz obiektywizm podejścia. Średnio oceniono zrozumiałość przekazywanych informacji.
Odpowiadający prawie zgodnie zaznaczyli, że duży wpływ na załatwienie spraw w urzędzie mają: profesjonalizm pracownika, umiejętność przekazywania informacji, zaangażowanie pracownika, uprzejmość pracownika, przyjazne otoczenie, czytelne oznakowanie urzędu, możliwość uzyskania pełnej informacji, sprawność i szybkość obsługi oraz dostęp do informacji o funkcjonowaniu i usługach na stronie internetowej. Klienci bardziej preferują osobisty kontakt w urzędzie (62,4%) niż za pośrednictwem internetu (37,6%).
Pytano także o ważne elementy w kwestii dostępu do usług urzędu dla osób niepełnosprawnych. Zdaniem większości odpowiadających najważniejsza jest likwidacja barier architektonicznych (32,7%). Duża część osób podkreśliła, że jest to ważne, ale nie ma konkretnego zdania (29,7%).
Za wszystkie udzielone odpowiedzi urząd podziękował na swojej stronie. - Ankieta, a dokładniej jej wyniki, pozwolą nam uchwycić istotne problemy i słabe strony funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią – zaznaczono.
Czytaj również
- Za nami debata wyborcza. Kto wygrał poniedziałkowe starcie? (sonda)
- Kto wygrał debatę? Wskaż zwycięzcę w naszej sondzie (sonda)
- Uroczysta sesja Rady Powiatu Nakielskiego. Czas pożegnań
- Uroczystość w parafii pw. św. Michała Archanioła. Bierzmowanie w farze
- Zajęcia z pierwszej pomocy przedmedycznej. Realizacja projektu
Dodaj komentarz
Już zakwitły mniszki. Przygotuj smaczny syrop na przeziębienie
Mniszek lekarski to cenna roślina znana #z wielu prozdrowotnych właściwości. Nadszedł właśnie najlepszy moment na zbiór kwiatów. Można z nich przyrządzić miód lub syrop, który przyda się zimą, gdy dopadnie nas przeziębienie. Przepis jest prosty i tani. Wystarczy trochę cierpliwości.
(czytaj więcej)Światowy Dzień Chorych na Hemofilię. Zaburzenia krzepnięcia krwi
Wczoraj obchodziliśmy Światowy Dzień# Chorych na Hemofilię.
(czytaj więcej)Ochrona przed niechcianymi wiadomościami. Nowe zabezpieczenia
Przedsiębiorcy telekomunikacyjni świadczący #usługi SMS podłączyli się do systemu telegraf.cert.pl, służącego do przekazywania wzorca fałszywej wiadomości SMS. Dzięki czemu blokowane będą oszukańcze wiadomości SMS, które są zgodne z przygotowanymi przez CSIRT NASK wzorcami.
(czytaj więcej)Nowe znaki w Brzózkach. Pozwolą ocalić niejedno kocie życie
Nowa droga w Brzózkach, a nasze koty #mają stare nawyki. Nie są przyzwyczajone do większych szybkości pojazdów. Dlatego znaki ostrzegawcze może pozwolą ocalić nie jedno kocie życie.
(czytaj więcej)
Komentarze (5) Zgłoś naruszenie zasad
Stonoga , w dniu 17-10-2020 13:24:53 napisał:
odpowiedz
wyborca, w dniu 17-10-2020 18:10:50 napisał:
odpowiedz
john doe, w dniu 18-10-2020 10:47:20 napisał:
odpowiedz
Wujek, w dniu 18-10-2020 14:05:08 napisał:
odpowiedz
moro_ludek, w dniu 19-10-2020 07:54:42 napisał:
odpowiedz
Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.
Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!